Blog > Komentarze do wpisu
Czy portal NK mógł utrzymać pozycję najpopularniejszego portalu społecznościowego w Polsce?
Tak się ostatnio zastanawiałem czy wydawca portalu NK zrobił wystarczająco dużo aby utrzymać pozycję lidera na rynku portali społecznościowych? W drugim półroczu 2011 roku portal NK pod względem popularności został wyprzedzony przez Facebooka. Zastanowiło mnie to po ilości zmian jakie w ostatnich miesiącach przechodzi komunikator GG. Komunikator ten zmienił nazwę i logo. Od lutego, GG to oficjalna nazwa komunikatora dawniej nazywanego jako Gadu-Gadu. Wydano także nową wersję tego komunikatora. Komunikator ten stał się dostępny również na systemy iOS, a więc urządzenia marki Apple.

Komunikator ten, został również udostępniony na urządzenia mobilne działające pod różnymi systemami, takimi jak: Android, iOS czy Symbian. W komunikatorze pojawiła się nowa funkcja o nazwie GG Dysk. Jest to dysk wirtualny, na którym użytkownicy mogą udostępniać swoje pliki. Każdy użytkownik otrzymuje 3 GB pojemności dysku wirtualnego "za free". Udostępniono również katalog aplikacji zewnętrznych do GG i planowana jest duża kampania promująca Nowe GG. Działania te prowadzone są, aby wydawca komunikatora GG utrzymał pozycję lidera na polskim rynku komunikatorów internetowych. W ostatnim kwartale 2011 roku Facebook udostępnił swój nowy produkt, którym jest komunikator internetowy o nazwie Facebook Messenger. Z tak groźnym rywalem, GG może czuć się zagrożone, tak jak portal NK. Jak widzicie zmian w GG było sporo. Jak pamiętam, w przypadku portalu NK zmiany zachodziły ale nie były one tak konkretne i nie było ich aż tyle jak w przypadku GG. Wprawdzie zmieniono adres i nazwę portalu z nasza klasa na NK, to jednak niektóre z wprowadzonych zmian były po prostu spóźnione lub niewystarczające. Mówiąc o spóźnionych zmianach mam na myśli chociażby galerię zdjęć w portalu NK, a właściwie sposób przeglądania zdjęć. Zmiany w sposobie przeglądania zdjęć przeprowadzono pod koniec 2011 roku. Do tego czasu, przeglądanie zdjęć było podobne jak w chwili kiedy portal zaczynał swoją działalność. Wprawdzie jakieś zmiany dotyczące przeglądania zdjęć były wprowadzane, ale były one kosmetyczne. Dodatkowo, nie przypominam sobie, aby portal w 2011 roku przeprowadzał jakąś większą kampanię reklamową. Choć można było zrobić więcej aby utrzymać pozycję lidera, to jednak uważam, że Facebook i tak przegoniłby NK tylko nieco później.

czwartek, 05 kwietnia 2012, omo_omo

Polecane wpisy